Saturday 7 January 2017

I Got A Diary

5:54pm. Tengah bosan, tersangat bosan. Tadi aku syok main game and tiba2 aku stuck kat satu level tu. Damn aku tak faham gila apa game tu nak tapi sememangnya aku totally lost. Aku pun geram terus aku exit 😂 Tengah belek2 laptop ni aku terperasan bawah katil aku ada banyak buku tersusun elok. Habuk jangan cakap ah memang dah berkati kati habuk dok melekat. Lepastu baru aku perasannnnn...... DIARY AKU !!!!😁😁 Lama gila tak bukak diary ni weh
Diary Wany Kepochi

Haa nampak tu ! Merah merah gitu nak buat abang marah sangat kan hihihi. 
Aku tak tahu lah kenapa aku sampai nak beli Diary ni padahal bukannya selalu aku cerita apa-apa dalam tu melainkan, kalau rajin and bosan.
Tengok jela blog ni bukan selalu pun aku post entry. Ada benda nak bebel baru aku post pepanjang lebar gittew katanyaa. Tapi bila bukak Dear Diary tu aku baca banyak jugaklah yang aku dah tulis. Tahun ni tak ada lagi aku tulis insyaAllah nanti aku celoteh kat Dear Diary pulak 👩 

Tapi banyak cerita sedih kat Diary tu :( sebab waktu tu biasalah ada masalah sikit. Nak buat macam mana kan kita tak akan selalunya bahagia. Akan ada giliran kita untuk diuji untuk membuat kita lebih kuat. Bila aku belek2 lagi aku baca pun menitis air mata tapi cover2 jugak lah sebab taknak roommate nampak 😂 kang dia orang pelik je dah kenapa ni nangis tiba-tiba. Tak sangka aku pernah diuji macam tu. Alhamdulilah untuk semua ujian yang diberi. Nah aku bagi la sikit2 apa yang aku dah tulis tu 





Biasalah hand writing kan memang tak selawa macam yang typewriter buat hohoho maaflah kalau tak faham apa yang ditulis. So penting ke Diary ni? Pada aku memang penting sangat sangat. Itulah tempatnya kita nak luahkan rahsia kita. Lagipun memori dan ingatan kita ni ada hadnya. Kita tak akan mampu untuk mengingat semua benda. Bahkan hari2 yang kita pernah lalui sekalipun. Kalau ada Diary and kita baca balik baru kita ingat apa yang kita dah lalui. Bolehlah tahu oh tarikh sekian2 ni aku ada masalah.

Tapi mostly orang akan cari Diary bila dia kesedihan atau kesepian. Sama jugak macam aku sebab aku tak jumpa sebarang benda yang happy pun kat Diary aku. Dah sedih baru nak cari ye tak? Hahaha kesian Diary. Tapi pada aku, aku tulis tentang apa dalam hati aku sebagai satu terapi untuk lupakan hal tu and maafkan orang yang ada buat salah kat aku.

Kebanyakan yang aku tulis kat dalam Diary tu pasal BF aku. Ahahaha I wrote a lot about him dan tak semua yang aku bagi dia baca. Writing is a very good therapy. Kalau kau pendiam kau memang digalakkan sangat untuk menulis. Setidaknya kau boleh anggap Diary tu sebagai kawan kau yang setia sebab simpan banyak rahsia kau 😊

Desire becomes surrender. Surrender becomes power.

























No comments:

Post a Comment