Friday 6 January 2017

Potpet Apa Tuu

Being a student fuhhhh what a mess sometimes. Tapi tak apalah kan as long as I have a good intention. BTW berapa bulan saja lagi nak habis belajar. Tak lama lagi akan terpisah dengan housemate, yalah masing-masing dah balik negeri masing-masing. Lepas ni tak adalah pening dengan assignment yang lecturer bagi. Tak dengar lagi group whatsapp berbunyi ada class. Tapi sekuat mana pun keluhan para student dengan life student, kenangan pahit manis tu memang takkan terganti. Dekat tempat orang ni lah belajar berdikari. Belajar save duit harini untuk diguna esok hari. Belajar makan simple2 tak terlalu mewah. For those yang mohon PTPTN boleh lah ada finance backup.. Ni ha bagi yang tak apply tu nak minta duit kat parents tu perghh dia punya segan toksah cerita lah kan.

Tapi wa cakap lu bila tengah2 belajar macam ni perasaan nak cepat grad tu memang selalu la dok bertandang. Bukan sekali dua je. Berbanyak banyak kali. Sebab mungkin dah tak sanggup nak hadap assignment, present depan lecturer, EOC kat CIDOS.. My God.. Tapi selalu dengar cerita belajar ni tak stress sangat tapi kerja lagi stress. Aduuu macam mana tu. Betul ke macam tu. Tapi bagi orang macam aku, and yeah aku gerenti ramai je yang macam aku, nak cepat2 habis belajar sebab nak kerja and merasa pegang duit. Mana taknya gila engkooo tengok kawan2 yang dah kerja bukan main melaram atas bawah luar dalam. Kita ni darah muda lagi tipu lah kalau taknak melaram kumpul duit pergi travel kan. Course pulak tourism haa memang kena sangatlah tu molek doh.

Unofficially 22 years old this year..oh yeahh Happy New Year by the way xoxo. Hmm aku dah bertambah umur untuk 1 angka. Same goes with the age tanggungjawab pun mesti bertambah sedikit demi sedikit. Paling penting waktu ni aku dah boleh mengundi ;-D hahaha. Dah boleh mohon BRIM ! Haha tapi this time masih tak dapat BRIM sebab masih terlekat dengan BB1M tu sooo boleh jalanlah dengan aku punya BR1M. 22 years old,, that same age bila mak aku kahwin and tahun depannya aku pun di sini. Peace Yawww. Bermakna umur macam aku ni pun dah layak kahwin huhu. InsyaAllah doa2 kanlah kami heeeeeeeeee ! Dalam proses menjadi lebih matang and sedia memikul tanggungjawab.

Dah tak ada idea nak celoteh lagi okay lah bye hoho

No comments:

Post a Comment